Crazy Pictures långfilm DEN BLOMSTERTID NU KOMMER redan internationell succé

14 mars 2018 - Senast uppdaterad 7 maj 2020

För snart 3 månader sedan släppte filmkollektivet Crazy Pictures sin första teaser för den kommande långfilmen “Den blomstertid nu kommer”. Efter bara några timmar hade den redan setts av flera hundratusen personer, och några veckor senare var den såld till över 10 länder. På onsdag 14 mars släpper filmkollektivet filmens första trailer.

Crazy Pictures är det omtalade filmkollektivet från Norrköping som gjort sig kända genom sina hyllade och spektakulära kortfilmer på nätet, Poesi för fiskar. För två år sedan släppte de en kickstarterkampanj för sin första långfilm, DEN BLOMSTERTID NU KOMMER. En katastrof/triller som utspelar sig när Sverige hamnar under en mystisk attack. Insamlingen på Kickstarter blev lyckad och fick den svenska filmbranschen att ansluta till projektet. Sommaren 2016 spelades filmen in och under midsommar 2018 är det dags för svensk biopremiär. När Crazy Pictures släppte filmens första teaser gick det fort, Efter bara några timmar hade den redan setts av flera hundratusen personer, och några veckor senare var den såld till över 10 länder. Tyskland, Österrike, Spanien, Kina och Sydkorea är några av de länder tog beslutet att köpa filmen direkt efter att de sett den 30 sekunder långa teasern.

“Det är ovanligt att en debutfilm med en originalhistoria får den här typen av respons, både här hemma och utomlands. Det ska bli väldigt spännande att följa filmens resa fram till premiären på midsommar.”, säger Johan Masironi på SF Studios.

På onsdag 14 mars släpps filmens första trailer på nätet och från fredag 16 mars kan den ses på bio över hela landet.

“Det här har vi väntat på länge. Det är ju bara så spännande att låta filmen möta sin publik och se vad reaktionerna blir”, säger Victor Danell på Crazy Pictures.

Synopsis

Samtidigt som Sverige hamnar under en mystisk attack tvingas Alex tillbaka till sin barndomsby. Där måste han försonas med sin far och sin ungdomskärlek, Anna, medan de gemensamt kämpar för att överleva.

Filmens titel: Den blomstertid nu kommer

Genre: Katastrof-thriller

Medverkande: Christoffer Nordenrot, Lisa Henni, Jesper Barkselius, Pia Halvorsen

Regi: Crazy Pictures