Elsa Berg Bjärtun blir ny Distributionschef på SF Studios

9 mars 2018 - Senast uppdaterad 7 maj 2020

Elsa Berg Bjärtun har blivit utsedd till ny Distributionschef på SF Studios med omedelbar verkan. I sin nya position kommer Elsa att ha det övergripande ansvaret för inköp, försäljning och marknadsföring av film och TV i alla kanaler i Norden och på den internationella marknaden. Utnämningen av Elsa till Distributionschef är ett viktigt steg i företagets strategi och ambition att förstärka och utveckla distributionsverksamheten.

Det senaste året har Elsa varit ansvarig för affärsområdet Digital Services och har tillsammans med sitt team gjort ett fantastiskt arbete med att förbättra de digitala tjänsterna SF Anytime och SF Kids Play. Hon har innan dess haft flertalet centrala positioner inom företaget, bland annat inom inköpsverksamheten.

”Jag är mycket hedrad och ödmjuk inför mitt nya uppdrag. Jag ser fram emot att tillsammans med alla mycket kompetenta kollegor och samarbetspartners i Norden sätta en klar och tydlig vision och strategi för hur vi vill arbeta med film- och tv-distribution framöver. Vi har höga ambitioner och jag är säker på att det kommer att bli ett intensivt, utmanande och framför allt en mycket spännande resa”, säger Elsa Berg Bjärtun.

”Jag är väldigt glad över att Elsa har tackat ja till att bli Distributionschef för SF Studios. Utöver hennes breda erfarenhet inom olika delar av verksamheten, har hon de förmågor som krävs för den här positionen – hon är en stark förändringsledare och hon har stor förståelse för film- och tv-branschen och de utmaningar vi står inför, säger SF Studios vd Michael Porseryd.

Elsa tillträder sin nya roll med omedelbar verkan och kommer att rapportera till SF Studios vd Michael Porseryd.

Kontakter:
Elsa Berg Bjärtun, ny EVP Distribution, SF Studios, +46 70 672 35 85