Gå till huvudinnehåll

Lilla Spöket Laban är tillbaka på bio med nya röster

13 september 2024

Lilla spöket Laban är tillbaka med nya äventyr runt slottet Gomorronsol i filmen Lilla Spöket Laban spökar igen. Men det är inte bara äventyren som är nya. Nytt för den här filmen är att varje karaktär nu har en egen röst. För att nämna några hör vi Silas Strand som rösten till Laban, Rickard Söderberg som rösten till Pappa Spöke och Adam ”Admira” Risberg som rösten till Drottningen. Emma Molin gör berättarrösten.

Fullständig lista:
Laban – Silas Strand
Labolina – Esmé Beckman
Mamma Spöke – Lisette T Pagler
Pappa Spöke – Rickard Söderberg
Prinsessan Busan – Alicia Sternebom
Prins Bus – Orlando Wahlsteen
Drottningen – Adam “Admira” Risberg
Kungen – Christian Arnet
Råttan & Tjuven – Lasse Persson
Monstret, Ugglan och Rufus – Pytte Ravn
Radioröst – Louise Epstein
Berättarröst - Emma Molin

I filmen hörs den specialskrivna låten "Lilla Spöket Laban, Bu!" skriven av Magnus Börjeson. Låten släpps på Spotify den 27 september och man kan förhandsspara låten här.

Laban är inte som andra spöken, han är nämligen rädd för mörkret. Laban vill inget hellre än att vara läskig, men hur mycket han än försöker, lyckas han bara skrämma sig själv. I källaren på slottet Gomorronsol bor Laban med Mamma och Pappa Spöke och hans våghalsiga lillasyster Labolina som kan härma alla ljud i hela världen. På slottet bor också människor: Kungen och Drottningen, Prinsessan Busan och Lillprins Bus, som är Labans allra bästa vänner. Filmen har biopremiär i hela landet 11 oktober.

Lilla Spöket Laban spökar igen är regisserad av Lasse Persson med manus skrivet av Jan Vierth, Anders Sparring och Lena Ollmark. Filmen produceras av Elsa Fröslin och Cecilia Forsberg Becker på Art & Bob i samproduktion med SF Studios, Slugger Film och Film i Skåne samt med produktionsstöd av Svenska Filminstitutet, filmkonsulent Anders Nylander, och Nordisk Film & TV Fond. SF Studios distribuerar filmen i Norden.

För ytterligare information eller intervjuförfrågningar:

EdblomWig
anna@edblomwig.se 076-947 12 56
malin@edblomwig.se 070-794 31 21

Om Art & Bob
Art & Bob grundades 2015 och är ett oberoende produktionsbolag med många olika projekt som sträcker sig från engagerande dokumentärer, humorseries, verklighetsbaserade draman, prisbelönta bio-succéer.

SF Studios etablerades 1919 och är ett av världens äldsta filmbolag. Idag är SF Studios ett av de ledande filmbolagen i Norden med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bolaget producerar och distribuerar film och TV-serier för den nordiska och internationella marknaden, och driver streamingtjänsterna SF Anytime och Blockbuster. SF Studios ingår i Nordens största mediebolag Bonnier.