Bioaktuella Greta släpps på SF Anytime

23 november 2020

I fredags gick dokumentärfilmen Greta, om Greta Thunberg, upp på bio. Redan i morgon, tisdagen den 24 november går filmen att streama på SF Anytime.

Greta är den internationellt uppmärksammade dokumentären om klimataktivisten Greta Thunberg, och hennes resa från 15-årig skolstrejkare till internationell talesperson för miljöfrågor.

Filmen är regisserad av Nathan Grossman och bland de medverkande hittar vi förutom Greta och hennes familj även internationella storheter som Arnold Schwarzenegger och FN:s generalsekreterare António Guterres. Filmen har visats på flera filmfestivaler och redan vunnit två priser.

På tisdag den 24 november, bara fyra dagar efter biopremiären släpps filmen på streamingtjänsten SF Anytime.

Filmen distribueras i Sverige av distributionsbolaget TriArt Film.

"I en omvärld där allt vänds upp och ner känns det extra bra att en angelägen film som Greta kan ses av så många som möjligt. Kort efter biopremiären, bara fyra dagar, kommer många få möjligheten att krypa ner i TV-soffan och se denna starkt berörande film! Det känns bra att vi tillsammans med TriArt Film lyckas lansera filmen med hemmabiopremiär redan på tisdag", säger Jessie Ross Skärvad, Head of Marketing & Sales SF Anytime.

"Det är kul för TriArtFilm och TriArtPlay att tillsammans med SF Anytime göra en stark och viktig insats för att visa filmen Greta så mycket och brett som bara möjligt. Inte minst i en tid då så mycket osäkerhet råder, känns det som extra viktigt att visa en angelägen film för så många människor som det bara är möjligt, säger TriArt Plays och TriArt Films VD Eva Esseen.

Jessie Ross Skärvad, Head of Marketing & Sales SF Anytime, jessie.Ross.Skarvad@sfstudios.se
Eva Esseen, VD, TriArt, eva@triart.se

Om SF Anytime
SF Anytime grundades 2002 och är den ledande aktören inom Video On Demand i Norden och Baltikum. Tjänsten är tillgänglig via operatörer (B2B - så som Telia, ComHem, GET, Canal Digital m fl) och som egen tjänst direkt till konsument (B2C). SF Anytime har ett av Nordens bredaste hyr- och köputbud och erbjuder allt från de senaste storfilmerna från Hollywood till smalare kvalitetsfilm och TV-serier. SF Anytime är en del av SF Studios som i sin tur ägs av Bonnier.

Om TriArt Film
TriArt Film är ett svenskt inköps- och distributionsbolag som grundades 2010 med syfte att skapa en modern och fri fortsättning på Triangelfilm, ett legendariskt bolag som var verksamt mellan 1988 och 2007. Ambitionen och inriktningen är att vara det ledande kvalitetsfilmbolaget i Sverige. Ett företag som verkar i tiden och presenterar nya filmer och talanger i lika hög grad som man hyllar gamla mästare.