Nu släpps teasertrailer för Crazy Pictures nya äventyrsfilm UFO Sweden

14 december 2021

Loading the player...

Idag släpps teasertrailern för Crazy Pictures nya storfilm UFO Sweden, som samproduceras med SF Studios. UFO Sweden berättar historien om en fosterhemsplacerad tonårsrebell, som misstänker att hennes pappa inte är död utan har blivit kidnappad av UFO:n. Hon tar hjälp av en UFO-förening för att ta reda på sanningen. Crazy Pictures beskriver UFO Sweden som kärleksbarnet mellan Arkiv X och Stranger Things, rakt ner i Östgötamyllan. Det 17-åriga stjärnskottet Inez Dahl Torhaug långfilmsdebuterar och spelar huvudkaraktären Denise. Övriga roller spelas av Jesper Barkselius, Eva Melander och Sara Shirpey. Filmen distribueras av SF Studios i Norden och beräknas ha biopremiär i Sverige under julen 2022.

Se teaser trailern här

UFO Sweden produceras av Crazy Pictures i samproduktion med SF Studios, Film i Väst och SVT och med stöd från Norrköpings filmfond, Svenska Filminstitutet och Nordisk Film & TV Fond. Filmen distribueras av SF Studios i Norden.

Vilhelm Hanzén, Gul PR, vilhelm@gulpr.se, +46 73 690 74 09
Mattias Lundin, Marketing & Publicity Manager, SF Studios, Mattias.lundin@sfstudios.se, +46 70 099 88 71

SF Studios etablerades 1919 och är ett av världens äldsta filmbolag. Idag är SF Studios ett av de ledande filmbolagen i Norden med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Storbritannien. Bolaget producerar och distribuerar film och TV-serier för den nordiska och internationella marknaden, och driver streamingtjänsten SF Anytime. SF Studios ingår i Nordens största mediebolag Bonnier.

Om Crazy Pictures
Crazy Pictures är filmkollektivet från Norrköping som tagit filmsverige med storm. De har gjort sig mest kända för sina actionladdade och hypade kortfilmer Poesi för fiskar på Youtube och för sin spektakulära debutlångfilm Den blomstertid nu kommer som blev en enorm succé över hela världen. Under sina 13 år som produktionsbolag har de byggt ett välkänt varumärke tätt kopplat till spektakulära och visuella berättelser som känns i magen.

Mer information om den riktiga föreningen UFO-Sverige finns på www.ufo.se