Woody Harrelson kommer till galapremiären av Triangle of Sadness i Stockholm

3 oktober 2022

Fotograf: Fredrik Wenzel

Upphovsrätt: Fredrik_Wenzel_©Plattform_Produktion

I veckan hålls en galapremiär i Stockholm för Triangle of Sadness. Med anledning av den kommer Woody Harrelson till Sverige för att närvara på röda mattan tillsammans med Ruben Östlund och flera av de andra skådespelarna från filmen.

Med anledning av Triangle of Sadness premiär på svenska biografer kommer nu Woody Harrelson till Stockholm. Han kommer gå på röda mattan den 6 oktober tillsammans med Ruben Östlund, Zlatko Buric, Vicki Berlin, Carolina Gynning och Henrik Dorsin med flera. Triangle of Sadness fick sin världspremiär på den prestigefyllda filmfestivalen i Cannes i våras där filmen också tog hem ett av filmvärldens finaste pris – Palme d’Or.

Triangle of Sadness är en samtidssatir som genom modellparet Carl (Harris Dickinson) och Yaya (Charlbi Dean) tar avstamp i modevärldens finrum, fortsätter på en lyxyacht tillsammans med miljonärer, vänliga vapenhandlare och en marxistisk sjökapten (Woody Harrelson) och slutar på en öde ö där hierarkierna vänds upp och ned i kampen om överlevnad.

Triangle of Sadness får premiär på svenska biografer över hela landet den 7 oktober.

SF Studios, etablerades 1919 och är det ledande filmbolaget i Norden med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Storbritannien. Bolaget producerar och distribuerar film och tv-serier för den nordiska och internationella marknaden och driver de digitala tjänsterna SF Anytime och SF Kids. SF Studios ingår i Nordens största mediebolag Bonnier.

Om Plattform Produktion
Grundat 2002 av producenten Erik Hemmendorff och regissören Ruben Östlund har Plattform Produktion vunnit över 100 internationella priser över världen, inclusive Guldpalmen för The Square (2017). Plattform Produktion har två gånger nominerats till en Golden Globe och BAFTA, och nominerats till en Oscar©. Bland utmärkelserna finns också jurypriset i Cannes, Un Certain Regard, samt rekordmånga svenska Guldbagge-statyetter och EFA awards, inklusive det för bästa film.