Han är Sveriges Chris Pratt

10 april 2024

Upphovsrätt: © Sony Pictures

Nu är de svenska rösterna till Katten Gustaf - filmen klara. I rollen som den älskade Gustaf, som i originalet görs av Chris Pratt hör vi Filip Berg, hans hårt utsatte husse görs av Charlie Gustafsson och Ådi är Ådi. Som Gustafs pappa hör vi Magnus Roosmann, Sanna Nielsen ger röst åt filmens skurk Jinx och Nour El Refai är Märta Mattson. Bland övriga röster hör vi Kim Sulocki, Johan Schinkler och Jan Åström.

Katten Gustaf - filmen har svensk biopremiär 24 maj och är en film från Sony Pictures.

Katten Gustaf, den världsberömda måndagshatande och lasagneälskande innekatten kommer nu i ett fullspäckat utomhusäventyr. Efter en oväntad återförening med sin sedan länge försvunne pappa – gatukatten Vic – tvingas Gustaf och hans vän Ådi lämna sitt bortskämda liv för att ge sig ut på en resa som slutar med en sanslös kupp.

Mattias Lundin, Marketing & Publicity Manager Sweden, SF Studios, mattias.lundin@sfstudios.se, +46 70 099 88 71

SF Studios etablerades 1919 och är ett av världens äldsta filmbolag. Idag är SF Studios ett av de ledande filmbolagen i Norden med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bolaget producerar och distribuerar film och tv-serier för den nordiska och internationella marknaden, och driver streamingtjänsten SF Anytime. SF Studios ingår i Nordens största mediebolag Bonnier.

Mattias Lundin

Marketing & Publicity Manager Sweden