Kevin Costners Horizon: An American Saga – Chapter 1 får premiär på filmfestivalen i Cannes

9 april 2024

Upphovsrätt: © 2024 Territory Pictures, Inc. All Rights Reserved.

Oscarsbelönade Kevin Costner visar sin senaste film, Horizon: An American Saga, på filmfestivalen i Cannes. Horizon: An American Saga är en gripande berättelse om kärlek, hopp och överlevnad i den amerikanska Vilda Västern. Filmen, regisserad av Costner själv, tar med publiken på en episk resa genom ett land präglat av äventyr och utmaningar. Filmen har svensk biopremiär 28 juni och distribueras av SF Studios.

Kevin Costner är aktuell i den populära TV-serien Yellowstone och är känd för minnesvärda roller i filmer som Dansar med vargar och The Bodyguard. Med Horizon: An American Saga fortsätter Costner att utforska USA:s rika historia och vill visa publiken sin unika vision av den.

”Filmfestivalen i Cannes är en av världens mest prestigefyllda evenemang inom film, och det är en ära att få presentera vår film här”, säger Kevin Costner. “Jag är otroligt stolt över det här projektet och ser fram emot att dela det med en internationell publik.”

Horizon: An American Saga kommer att visas i Cannes under festivalens officiella program och förväntas locka uppmärksamhet från både publik och kritiker världen över.

Horizon: An American Saga - Chapter 1 får svensk biopremiär 28 juni
Horizon: An American Saga - Chapter 2 får svensk biopremiär 16 augusti.

För mer information om “Horizon: An American Saga”, vänligen kontakta:
EdblomWig
anna@edblomwig.se, 076-947 12 56
malin@edblomwig.se, 070-794 31 21

SF Studios etablerades 1919 och är ett av världens äldsta filmbolag. Idag är SF Studios ett av de ledande filmbolagen i Norden med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bolaget producerar och distribuerar film och tv-serier för den nordiska och internationella marknaden, och driver streamingtjänsten SF Anytime. SF Studios ingår i Nordens största mediebolag Bonnier.